sobota 30. května 2015

Galasova výroční cyklojízda

Už léta mám jednoho zvláštního kamaráda. Miluje jízdu na kole a zároveň rád tuto radost přenáší na ostatní. Z toho důvodu pořádá několikrát za rok malé výlety – cyklojízdy. Jsou to výlety po Praze a okolí, občas se zatoulá až do Mariánských lázní nebo dokonce do Vídně. Za tuto svou aktivitu se dočkal ocenění z rukou primátora. Bylo tudíž až podezřelé, že jsme s naší rodinou na žádnou jeho jízdu dosud nejeli.
Poslední úpravy před startem jízdy

Konečně se nám termín hodil a mohli jsme se i my přidat. A to rovnou celá rodina – já, Vráťa i obě naše holky. Po krátké diskuzi si Vráťa za sebe posadil Josífku a já jsem vezla Fanynku. Trasa byla sice relativně krátká, ale i tak byla pro Fanny příliš těžká. Z organizačních důvodů (a hlavně kvůli kapacitě mé baterie) jsme nedorazili na start vyjížďky, ale připojili se až v Braníku. Počasí nám přálo a tak byla účast opravdu hojná. Jeli staří, mladí, střední věk a ve vozíku se vezl i pes. Jen cyklostezky byly na můj vkus až trochu moc přecpané a náš peloton situaci jen zhoršoval.
Odpočinek u řeky

Milým překvapením byly občerstvovací přestávky. Bylo jich dost a zastavovalo se na zajímavých místech. Děti se vyřádily na hřištích, dospělí doplnili tekutiny a občas i nějakou tu živinu. Jen si všichni nechávali trochu místa v žaludku na oslavu v cíli. Na Zbraslavi jsme letmo okoukli místní farmářský trh (ani jsme nezastavili – jen jsme zvědavě nakoukli při jízdě) a všechny nás překvapila odvaha tří „ledových“ mužů, kteří hrdinně vlezli do studeného rybníčku. Chtěla jsem si zahrát na paparazzi a vytáhla foťák. Moje prudérní povaha však nedovolila nafotit opravdu choulostivé snímky – pánové totiž šli „na Adama“ a tak jsem udělala jen několik opatrných snímků.
Pro Fanynku byl takřka životním zážitkem přívoz. Na lodi ještě nikdy nejela – a tahle nás vzala i s koly! A dokonce se jmenovala Josefína! Hned začala plánovat, že během prázdnin pojedeme alespoň na jeden výlet na lodi. Musí to prý být něco luxusního, aby se na palubě dalo i jíst.
Poprvé na lodi
Závěrečná část už byla rychlá a najednou jsme byli v cíli. Přivítala nás milá kavárna a stinná zahrada. Obsluha se opravdu snažila, jídlo a pití bylo excelentní a pro naše pobavení hrála harmonika. Josí se statečně hrabala v hlíně, Fanny zkoumala houpací síť. Ani se nám nechtělo domů. Nakonec nás vyhnala až vidina deště.
V cíli

Vzato kolem a kolem, byl to moc krásný den. Holky byly nadšené, Vráťa získal spoustu inspirace pro naše vlastní výlety a jen já se pak spáleninou červenala jak rajské jablíčko. Snad nám to brzy vyjde a vyrazíme na výlet znovu.



Žádné komentáře:

Okomentovat