úterý 28. července 2015

Jak jsem začala do práce jezdit na kole

Tak jsem po letech na rodičovské dovolené zase začala jezdit do práce. Ze začátku samozřejmě MHD. Trvalo to přesně 30 minut a já nechtěla riskovat pozdní příchod pro dítě do školky. To se ale nevztahovalo na víkendy - a já prozatím pracuji i o víkendech. V hlavě mi tudíž hlodal červík navádějící k jízdě na kole. Narážel však na můj strach z neznámého. Dokáži zabloudit i v příliš velkém bytě - natož pak někde v neobvyklých končinách Prahy. Manžel mi ochotně ukazoval cestu na mapě, já se však stále bála. Nakonec rezignoval a přestal se mě ptát.
Pak jednou na víkend odjel a děti s ním. Venku bylo krásně, neodolala jsem a vytáhla kolo. Našla jsem i mapku, křížkem si vyznačila místo startu i cíle a jela jsem. Trošku uklidňující bylo to, že jsem nemusela být v práci na čas. Neměla jsem to tudíž tak moc stresové. Přesto jsem znejistěla, když jsem začala bloudit v hlubinách Zahradního města. Nakonec se mi však podařilo se vymotat a já přijela celá šťastná do práce. A druhý den zas. A jelikož třetí den byl státní svátek, jela jsem i ten. Jenže pak nastal všední den a kolo šlo opět do "garáže". Tam zůstalo až do víkendu, kdy už jsem vyrazila jako profík. V týdnu zůstávalo hezky uklizené. Manžel trpělivě čekal, jestli se někdy odhodlám i v týdnu.
Zlom nastal o prázdninách. Pro děti si ráno přijela babička a já se podívala na kolo... důrazně... Měla jsem totiž silnou motivaci - a velice neobvyklou. Občas totiž trpím na silné bolesti PMS (nehodlám termín rozepisovat - většina lidí si pod tím dokáže představit čím procházím). Měla jsem křeče, nafouklé břicho a bolely mě záda. Taky hlava mi dávala zabrat. A na tohle všechno mi pomáhá jízda. Takže jsem začala vytahovat kolo - pevně přesvědčená, že tentokrát pojedu a rozhýbám to. Moje máma se na mě podívala a zeptala se, co blázním. Řekla jsem jí, že dneska jedu na kole. Proč? PMS. Máma jen vědoucně kývla hlavou a jen se zeptala, proč si beru těžké elektrokolo a nevezmu si radši lehčího Sobíka? Protože mě čeká kopec a tam mi elektrika pomůže :) . Pochopila a na nic víc se neptala. Tak jsem jela.
Byl to úžasný pocit. Do práce jsem přijela o pět minut rychleji, než autobusem. Většina zdravotních potíží byla pryč. A já byla hrdá jak páv. Od té doby už jsem jela do práce v týdnu několikrát. Den ode dne jedu jistěji, klidněji a pohodlněji. Jen křižovatky mi občas dělají trable (křížím několik pruhů a auta na moji rychlost nejsou moc zvyklá). To všechno se ale poddá a do podzimu to bude super. A pak už se nebudu bát, že nestihnu školku. Vždyť na kole jsem většinou minimálně o pět minut rychlejší, než autobus! A nemusím čekat na spoj :)
A jak jezdíte vy? Autem? MHD? Na kole? Nebo máte práci tak blízko, že chodíte pěšky? Tak či tak přeji včasné příchody a žádná zpoždění.

Žádné komentáře:

Okomentovat